Teams – Lägg till medlemmar i team

När du har fått ditt team som du beställt eller blivit ägare till ett befintligt team, så vill du kanske lägga till lite medlemmar till det. Här visar jag hur du går tillväga.

Klicka på de tre horisontella prickarna (1) till höger om ditt teams namn för att få upp en meny.
I menyn klickar du på Hantera team (2) och därefter Lägg till medlem (3) i den nya vyn som dyker upp.

Nu klickar du i fältet (1) för att söka fram den person som du vill lägga till. Du kan söka på namn eller e-postadress och som du ser i mitt exempel vid (1) så räcker det med att du börjar skriva in bokstäver så visas sökresultat upp.
När rätt person dykt upp under sökrutan klickar du på den person du vill lägga till (2) och bekräftar genom att klicka på Lägg till (3).

Till sist ska du välja vilka rättigheter som din nya medlem ska ha. Det finns bara två, Ägare eller Medlem. Generellt så är personal Ägare och elever Medlemmar. Klicka på nedåtpilen (1) vid din nya medlem och välj sedan (2) rättighet.

2 kommentarer
Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Andra liknande inlägg