Personal – Logga in på Skolplattformen och O365

Du kan logga in på Skolplattformen och komma åt de olika apparna inom Office365 på flera olika sätt. Det är också en liten skillnad beroende på vilken digital enhet du använder, som exempelvis dator eller iPad.

Logga in via webbläsare

Dator på skolan – inloggad som dig själv samt personlig iPad

Om du ombeds logga in, tänk på att ditt användarnamn/e-postadress är ditt användarnamn@ad.stockholm.se, exempelvis aa12345@ad.stockholm.se

När du är inne i Skolplattformen kan du genom att klicka på “våfflan” (ikonen längst upp till vänster som ser ut som en kvadrat med prickar i) komma åt de Office365-appar som finns, som exempelvis Teams, Word, OneNote, Powerpoint med flera.

Logga in via Office365-appar på iPad

Som personal, om du istället för att gå via webbläsaren varje gång (och Teams fungerar till exempel inte via webbläsare), vill använda alla de appar som finns att ladda ned, måste du följa instruktionen från Stockholms stad.
Alla apparna som du ser via webbläsaren, finns också att ladda ned via AppStore.

>> Ladda ned PDF med instruktion för iPad

Om det inte fungerar?