Personal – Installera e-post på din privata iPad eller iPhone

Om du som personal vill lägga till din e-post på din iPad eller iPhone kan du göra på lite olika sätt. Om det är en iPad eller iPhone som du fått genom jobbet (tjänsteenhet) så sköts det automatiskt. Men… om du vill lägga till e-post till din privata enhet eller om du precis har gått över till GSIT2 och inte vill installera om din enhet just nu kan du göra på följande sätt…

Två olika sätt: E-post-appen eller Outlook-appen

Antingen så lägger du till ditt e-postkonto så att det hamnar i din vanliga e-post-app, kanske tillsammans med dina andra e-postkonton. Eller så laddar du ned Outlook och har din jobbmejl endast där.

Val 1 | E-post-appen

1.

Gå till appen inställningar

2.

Bläddra ned till Lösenord och konton (1) och klicka på Lägg till konto (2)

3.

Välj Exchange

4.

Fyll i din e-postadress (glöm inte edu.stockholm.se) (1), klicka på Nästa (2) och sedan Logga in (3) i rutan som dyker upp.

5.

Se till att du står på fliken Medarbetare. Välj sedan om du vill logga in med Mobilt BankID eller SMS (det du brukar logga in med i stadens tjänster).

6.

När du är klar med inloggning, bockar du för det du vill synka och klickar på Spara.

7.

Om du öppnar mail-appen, och backar tillbaka till Brevlådor, så ser du nu ditt Exchange-konto. Klicka på det för att komma åt din inkorg, alternativt Alla inkorgar.

Klart!

Val 2 | Outlook-appen

Om du hellre vill använda dig av Outlook-appen, så går det alldeles utmärkt. Ladda ned den från App Store genom att söka på Outlook.

1.

När du har laddat ned outlook-appen så öppnar du den. Om du inte tidigare har haft den installerad så kommer du direkt till att lägga till ett nytt konto. Om den frågar om du vill lägga till ett konto som den hittat, som i bilden, där appen hittade mitt gamla konto, klicka du på Hoppa över.

2.

Fyll i din e-postadress och klicka på Lägg till konto. Glöm inte att du har edu.stockholm.se.

3.

Se till att du står på fliken Medarbetare. Välj sedan om du vill logga in med Mobilt BankID eller SMS (det du brukar logga in med i stadens tjänster).

4.

När du är klar med inloggningen kan du klicka på Kanske senare.

5.

Hoppa över välkomstskärmen.

6.

Klicka nu på aktivera och godkänn i de bägge små rutorna som dyker upp angående aviseringar, så att du får notiser när du får nya mail.

Klart!

 

2 kommentarer
  1. hej
    det gick inte att logga in med bank id jag får meddelande att kontakta supporten vad är för fel??
    mvh
    Mohanned

    1. Hej hej!
      Ledsen för sent svar men det kan bero på många saker. Du får vända dig till stadens support.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Andra liknande inlägg