Inläsningstjänst – Polylino (tidigare Polyglutt) – Begreppa

Användning

I de olika tjänsterna från Inläsningstjänst hittar du inlästa läromedel, lättlästa böcker, filmer och guider på flera språk.

Appar

Appar för Polyglutt och Inläsningstjänst finns att ladda ned från App Store och Google Play.

Webbsida

Inläsningstjänst och Begreppa | www.inlasningstjanst.se
Polylino (tidigare Polyglutt) | app.polylino.se

Inloggning – elev och personal

Alla elever och personal loggar in med samma kontouppgifter från Stockholms stad, som till exempelvis Skolplattformen.

Börja med att öppna den app eller webbsida du vill logga in på, exempelvis Polyglutt eller Inläsningstjänst.

När du ska logga in, leta rätt på “Office365” och klicka på den knappen.

Här skriver du in din e-postadress och klickar på “Nästa”.

Nu kommer du till Stockholms stads inloggning. Välj fliken “Elever” och klicka sedan på “Logga in med användarnamn och lösenord”.
Personal klickar istället på “Medarbetare” och loggar in med BankID.

Nu skriver du in ditt användarnamn (det som ser ut ungefär som AB12345) och ditt lösenord. Klicka sedan på “Logga in”.

Information för lärare och personal

Alla undervisande lärare har ansvar för att bistå med inlästa läromedel utifrån sitt ämne. Förslagsvis genom att lägga den lärobok som används i respektive elevs bokhylla. Saknar du som lärare det som kallas för säker inloggning (krävs för att kunna administrera elevkonton), kontakta då Micke Kring som bistår med inloggning, ange ditt personnummer och mobilnummer.