GSIT2: Kända problem och frågor

Få texten uppläst på olika språk
Voiced by Amazon Polly

Redigerad senast: 23 maj – 10.25

Måste jag logga in på en dator, även om jag inte har en?

Svar: Ja, du måste inom 30 dagar logga in på en dator. Innan dess kan du inte använda de nya tjänsterna.

Jag kommer inte åt saker på min iPad / iPhone som jag har genom skolan, exempelvis appar och tjänster som intranätsappen, office-apparna, acronis m fl

Svar: Från och med bytet till Fujitsu så behöver din iPad eller iPhone installeras om för att allt ska fungera igen, eftersom din enhet ligger kvar i det gamla systemet. Du har åtkomst till internet, men e-post och tjänster fungerar inte längre. Dock kan du lägga till det nya e-postkontot så att det fungerar tills du installerar om din enhet.
Gällande office-apparna får du logga ut och in i dessa med ditt nya konto.
Detta gäller både elev- och personalenheter.

Jag kan inte skicka mail till alla via våra PPDL Årstaskolan

Svar: Nej, dessa ppdl-listor är inte migrerade ännu. Micke Kring har felanmält detta.

Var finns kontaktuppgifterna till Fujitsu?

Svar: De hittar ni här

Det är fortfarande problem att komma åt Teams via iPad

Svar: Det är felanmält av Micke. Lösning är att koppla upp sig mot ett annat wi-fi än StockholmInternt, exempelvis StockholmPublic (Årsta Torg), Stockholm Guest eller sin egna mobil.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *