Logga in på stadens Wi-Fi | StockholmBYOD

Du som är personal eller elev i Stockholms stad kan logga in direkt på nätet, med ditt användarnamn och lösenord.

Det här nätet gäller alltså inte tjänstetelefoner eller -paddor, utan endast privata enheter.

Det du behöver är alltså;

Ditt användarnamn och lösenord. Om du är elev och inte har detta, kan du prata med din mentor.

Uppdaterad 17 feb 2020

Instruktionsfilm från Stockholms stad finns på länken https://supportguider.stockholm.se/1292.guide

 

8 kommentarer
  1. Hej jag har fått mitt id och internet funkar bra. Men för 1 vecka sedan så slutade mitt id funka jag pratade med it hjälpen på skolan hans sa att dom överför id till ett nytt system och bag undrar om du vet något om detta

    1. Ja, förmodligen så har ni “gått över” till stadens nya system som heter GSIT 2. Det innebär att du ska få en ny e-postadress och ett nytt lösenord. Så kolla med din lärare igen, så kan du få hjälp.
      MVH Micke

  2. Hejsan det går inte att surfa med iPhone med den internet kopplingen , man blir kopplad till internet men man kommer inte ut på internet

    Har försökt koppla ifrån och på igen men kommer ingen vart skulle vara tacksam om du kunde hjälpa mig.

    Jag är anställd medarbetar i Stockholm stad

  3. Hej
    Jag är lärare på S:t Eriks gymnasium, har android och kan INTE komma in på BYOD. Mitt inloggningsförsök blir ständigt avvisat från Guest. Vad gör jag. Jag får inte ens chansen att skriva in mitt användarnamn och lösenord ens…

    1. Hej hej!

      Jag har lagt upp en länk till den nya manualen som finns på stadens supportguider. Så uppdatera den här sidan så kommer du se den. Gäller både Android- och iOS-enheter. https://supportguider.stockholm.se/1292.guide
      Om du har problem är ett tips att du vänder dig till den hos er på S:t Erik som är it-ansvarig, så kan hen hjälpa dig.

      Med vänlig hälsning, Micke

  4. Hej!

    Det går inte att öppna sidan där man ska skriva in sitt användarnamn samt lösenord. Det kommer alltid upp en sida där det står att webbsidan inte är tillgänglig. Länken står även skriven och under det står det error.

    Med vänlig hälsning
    Tina

    1. Hej Tina
      Ja, jag vet att det har varit en del strul med BYOD på sistone. Prata med den som är it-ansvarig hos er, så kan du säkert få hjälp.
      Med vänlig hälsning, Micke

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Andra liknande inlägg