Lägg till elevers e-post på delade paddor – Åk F-2

Få texten uppläst
Voiced by Amazon Polly

Den här guiden riktar sig till hur du som personal lägger till stadens e-post för elever på delade iPads, i årskurs F-2.

Om eleverna har personliga paddor ska ni inte göra så här.

Steg 1

Installera appen Microsoft Outlook som finns i Skolappar.
Om du inte vet hur du installerar appar från Skolappar, kan du klicka här.

Steg 2

Öppna Outlook och skriv in e-postadressen för den elev du vill lägga till och klicka sedan på “Lägg till konto”

Steg 3

Nu kommer du till stadens inloggningssida. Börja med att klicka på “Elever”

Steg 4

Bläddra ned på sidan och skriv in elevens användarnamn (inte e-postadress) och lösenord och klicka sedan på “Logga in”

Steg 5

Nu är du klar. Om du vill lägga till ett till konto, klicka då på “Gör det!”, annars “Kanske senare”

Steg 6

Nu kommer du till välkomstsidan så du kan välja direkt att “Hoppa över”

Steg 7

Godkänn aviseringar och notiser så att du får meddelande om när du får ny e-post

Steg 8

När du är inne i Outlook, så kan du klicka på menyikonen (som ser ut som tre streck staplade på varandra) och där ser du då de olika kontona och kan där också växla mellan dem

Vill du lägga till ytterligare konton, kan du klicka på den runda ikonen som ser ut som ett kuvert med ett blått plustecken på.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Andra liknande inlägg